شروع جدید

شروع جدید

گوشه وکنار ،تجارت

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 16120
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

----

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


---

تعبیر خواب آنلاین

----------
-------------
-----

قاتلین در حمام درکمینتان

هنگام دوش گرفتن، هیچ‌كس به خطر فكر نمی‌كند. درحالی كه خطراتی پنهان و حتی مرگبار داخل حمام خانه‌تان در كمین‌تان هستند كه شما از آن‌ها بی‌خبرید. براساس تحقیقی كه در سال 2007 توسط سازمان« امنیت در خانه» انجام گرفته، صدمات قابل پیشگیری خانگی، پنجمین عامل بزرگ مرگ در كاناداست و جالب اين‌كه كارشناسان امنیت، حمام را از پله‌ها و آشپزخانه خطرناك‌‌تر اعلام كردند.
در مطلب زیر 5 خطر احتمالی كه اكثر آن‌ها باعث سر خوردن و افتادن است را می‌خوانید:



چسب‌هايي كه جان‌تان را نجات مي‌دهد

1.آب، هر كجا كه آب باشد

هر جایی كه آب با آن سر و كار دارد مثل وان و دوش آب مي‌تواند خطرناك باشد. این‌ها خطرهای  شماره یك هستند. اكثر افراد بیشتر از هر جای دیگر خانه، در حمام به زمین می‌افتند و صدمه می‌بینند كه حتی گاهی منجر به مرگ هم می‌شود. مشكل اینجاست كه آب جایی كه باید بماند، نمی‌ماند و روان است. پرده های نامناسب حمام و پاهای خیس، 2 عامل ساده اما مهم در اتفاقات خطرناك داخل حمام است.

راه حل مناسب: دوش مناسب، دوشی است كه دور آن اتاقكی با شیشه های نشكن باشد، نه یك پرده حمام!
 اگر موافق نیستید یا امكان انجام این كار را ندارید، حداقل برای كم كردن نشت آب به كف حمام، انتهای پرده حمام را داخل وان يا زيرپايي گذارید و برای زیبایی، از پرده حمامی استفاده كنید كه انتهایش تكه دیگری برای دكور بیرون وان داشته باشد. اگر می‌خواهید زیر دوش سر نخورید، بهتر است در آن قسمت، از كاشی‌هایی كه سطح آن كمی ناصاف است(غيرصیقلی) است استفاده كنید. (برای مثال كاشی ناصاف كوچك، بهتر از كاشی بزرگ و صیقلی است.)

راه حلی ارزان‌تر: روی سطح كف زیر دوشی یا كف وان حمام یك نوار چسبنده‌ ضد‌سرخوردن‌ بیندازید.

پشت در كابین یا وان حمام یك زیرپایی پارچه‌ای پهن كنید كه سطح زیرین آن به زمین بچسبد. زیر پایی‌هایی كه پرزهای بلند و درهم دارند خودشان ممكن است لای انگشت‌های پایی‌تان برود و خطر زمين خوردن را زیاد كند. بهتر است به‌دنبال نوعی باشید كه آب را به‌خود جذب كند و از جایش تكان نخورد. اگر به فكر بازسازی خانه‌تان افتادید، حتما مطمئن شوید، كاشی‌هایی كه قرار است برای كف كار شود سطح لغزنده‌ای ندارند.



تميز كننده‌هايي كه شما را زمين مي‌زنند

2. وان و زیر دوشی لغزنده

آدم‌هاي مدرن، از شامپو‌ها، صابون‌ها، و انواع محصولاتی بهداشتی داخل وان و زیر دوش به دفعات زیاد استفاده می‌كنند. مشكل اینجاست كه پسماند تمامی این محصولات به دیواره‌ها و كف حمام می‌چسبند و این سطوح را لغزنده می‌كنند. این محصولات شامل موارد زیر هستند: شامپو، نرم‌كننده، شامپو بدن، لایه بردار، ژل حمام، كف اصلاح و مایع حباب‌ساز مخصوص وان.

راه‌حل مناسب: سطح صابونی و لغزنده‌ روی دیوارها و كف حمام، باید به‌طور منظم تمیز شوید.

اگر هر دفعه بعد از حمام، داخل وان، كف حمام و دیوار‌ها را با آب و یك تكه پارچه بشویید، میزان لغزندگی را بسیار كم می‌كنید. فرد سالم و بالغ ممكن است بتواند هنگامی كه روی این پسماند‌ها پا می‌گذارد، تعادل خود را حفظ كند اما فردی كه مشكل تعادل دارد یا یك سالمند نحیف يا يك كودك، قطعا سر می‌خورد و به زمین می‌افتد. برای حل این مشكل، دستگیره‌های فلزی مخصوص دیوار‌های حمام را تهیه و نصب كنید تا سالمندان، بیماران و كودكان بتوانند به كمك آن كمتر سر بخورند وبا اطمینان بیشتر پا به حمام بگذارند.



خيلي سفيد نباشد

3.سطوح سفید و براق در حمام

یك حمام سفید رنگ ممكن است ابتدا بسیار زیبا به نظر برسد اما تركیب نورپردازی حمام و سطوح سفید و آینه می‌تواند باعث سرگیجه و ‌تعادل نداشتن افراد شود. بازتاب نور در حمام‌های سفید ممكن است باعث كوررنگی كوتاه‌مدت در افرادی شود كه بینایی ضعیف یا سن بالایی دارند. مورد بعدی، دیده نشدن آب روی كاشی سفید است كه ریسك سرخوردن را زیاد می‌كند.

راه‌حل مناسب: بهتر است لامپ‌های معمولی را با انواع مات آن‌ها عوض كنید.

اضافه كردن یك ردیف كاشی با رنگی متفاوت در وسط دیوار هم می‌تواند انعكاس نور سفید را بشكند و به افرادی كه مشكل تعادل دارند كمك كند و اگر یكی از افراد خانواده مشكل بینایی كم یا تعادل ندارند بهتر است رنگ یك یا 2‌دیوار را عوض كنید.



ممنوع!

4. بخاری برقی

بعضی‌ها برای صرفه‌جویی و كمتر شدن مبلغ قبض گاز و از سوی دیگر گرم كردن حمام برای كودكان و افراد سالمند كه به سرما حساس هستند، از بخاری برقی در حمام استفاده می‌كنند. حتی استفاده از وسایل ساده برقی، مثل سشوار و ریش تراش در مجاورت آب خطر برق‌گرفتگی دارد، چه برسد به بخاری برقی!

یكی دیگر از خطرات استفاده از بخاری برقی در حمام، سر خوردن و افتادن روی آن و سوختگی شدید است. در ضمن ممكن است حوله، زیر پایی پارچه‌ای و حتی تكه‌ای دستمال توالت روی بخاری بیافتد و ایجاد آتش‌سوزی كند.

راه حل مناسب: خساست را كنار بگذارید و حتما از شوفاژ برای گرم كردن حمام استفاده كنید و اگر باز هم قادر به پرداخت این هزینه نیستید، قبل از دوش گرفتن، مدتی آب گرم را باز بگذارید تا حمام با بخار آب، گرم شود. در ضمن می‌توانید حوله‌ حمام را در رختكن یا روی شوفاژ بیرون حمام بگذارید و به محض بیرون آمدن فرد مسن یا كودك‌تان از حمام آن را به تنش بپوشانید.



شيشه‌ها هم مي‌توانند خطرناك باشند

5. شكسته شدن درهای شیشه‌ای كابینِ حمام

از سال 1980 به بعد، استفاده از در‌های شیشه‌ای به جای پرده‌ حمام پلاستیكی رایج شد. در اكثر موارد این در‌ها مشكلی ایجاد نمی‌كنند اما به تازگی این شیشه‌ها ناگهان تبدیل به هزاران شیشه خرده می‌شوند. در سال 2009 بیش از 2 هزار نفر در جهان اعلام كرده‌اند كه این در‌ها به دلیل نصب نادرست، ناگهان خرد شده‌اند. حتی ممكن است سر خوردن و افتادن روی این در‌ها هم موجب شكستن‌شان شود. از آنجایی كه اغلب این در‌ها از شیشه‌های مقاوم به حرارت ساخته شده‌اند، احتمال این‌كه بعد از شكستن به قطعات بسیار ریز تبدیل شوند بسیار زیاد است. احتمال زخمی شدن در این مورد كم اما احتمال این‌كه افراد سالمند یا كودكان روی این شیشه خرده‌ها بیفتند زیاد است.

راه‌حل مناسب: لازم نیست این در‌های شیشه‌ای را از داخل حمام جمع كنید. فقط كافی است به افراد خانواده یادآور شوید كه برای حفظ تعادل از قفسه حوله‌ها كه معمولا كنار این‌درها نصب می‌شوند استفاده نكنند، چون كمكی به حفظ تعادل نخواهد كرد و ممكن است بیشتر باعث اضطراب‌شان شود. در عوض پیشنهاد می‌دهیم از دستگیره‌های فلزیِ مخصوص دیوار‌های حمام برای حفظ تعادل استفاده كنید.

هر چند وقت يك‌بار سلامت شیشه‌های كابین را چك كنید، مطمئن شوید ترك و ضربه‌خردگی نداشته باشد. گاهی ممكن است شیشه هنگام باز و بسته شدن به فلزی در آن قسمت برخورده و ساییده شود پس به این مورد هم دقت كنید. بعضی از تعمیر‌ كار‌ها می‌گویند، شیشه‌های مات بیشتر از شیشه‌های شفاف می‌شكنند، البته اطلاعات دقیق و صحیحی در این مورد وجود ندارد. اگر شیشه یا آینه‌ای در حمام شكست، حوله‌ای بزرگ را روی شیشه خرده‌ها بیندازید، در این صورت با امنیت بیشتری می‌توانید از حمام خارج شوید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: عطا تاريخ: سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to salih.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com